Jumaat, 10 Mei 2013

GARAM HITAM


TAHUKAH ANDA KELEBIHAN GARAM BUKIT HITAM?
Garam hitam juga dikenali sebagai namak kala. Ini adalah jenis khas India dengan garam mineral yang khas / rasa belerang . Garam Hitam tidak hitam sangat, tetapi lebih abu-abu kemerahan, kerana kehadiran mineral dan besi. Hal ini tidak dapat dipertukarkan dengan garam laut atau garam meja kerana rasa yang berbeza itu.Menurut India klasik ilmu perubatan, Ayurveda, garam hitam penuh manfaat terapeutik. Hal ini kaya zat besi, dan merupakan ubat untuk perut kembung dan mulas. Menurut Ayurveda doktor, garam hitam adalah bentuk yang paling menguntungkan kerana tidak seperti garam biasa, mereka tidak meningkatkan kadar sodium darah dan oleh kerana itu disyorkan untuk pesakit dengan tekanan darah tinggi dan rendah garam makan pelaku diet. Ini juga merupakan peremajaan sementara membantu pencernaan dan memperbaiki penglihatan. Dikatakan untuk membantu pencernaan dan melembutkan usus.

Kegunaan lain:
Menghalang dan menyingkirkan gangguan tenaga asing, saka, santau, sihir dan juga sebagai pendinding kediaman/ bangunan/ kedai dan sebagainya.
Cara Penggunaan:
1. Untuk Keselamatan Diri. Bawa seketul garam hitam ketempat-tempat yang  disyaki ada gangguan tenaga negatif . Untuk tujuan keselamatan diri juga, bawa seketul garam ini kemana saja anda pergi.
2. Untuk Keselamatan Kediaman/ Bangunan/ Kedai dan sebagainya. Letakkan tiga ketul garam hitam di setiap penjuru rumah ATAU Basuh rumah   kediaman/ bangunan/ kedai dsb dengan cara merendamkan 3 ketul garam hitam ke dalam baldi sehingga larut kemudian buat bilasan terakhir.     

3. Garam hitam unik dengan kandungan sulfur yang tinggi sesuai untuk  segala permasalahan kulit dengan mandian / rendaman / lumurkan pada kulit. 
4. Untuk pendinding juga, ambil 3 ketul garam ini ditumbuk dan ditabur mengelilingi rumah kecuali pintu masuk, boleh diletakkan di 4 sudut rumah,      pejabat dan kedai untuk menghalang tenaga asing. 
5. Boleh juga dibuat mandian untuk kes sihir dan gangguan.
SEMUA URUSAN MOHON DENGAN ALLAH. ALLAH MAHA
 MENGETAHUI DAN MAHA PENYEMBUH


























Diedar oleh/Distributed by:
FSD SYNERGY ENTERPRISE
(JR0028644-U)
NO 41 Kampung Parit Kuari, 86400 Parit Raja, Batu pahat Johor.
012-7432351 / 019-7456774(ani)
Email: anisam80@yahoo.com

 










Tiada ulasan:

Catat Ulasan